Міністерство оборони України днями повідомило, що відтепер ТЦК, СБУ, а також розвідувальні органи обмінюватимуться даними з Нацполіцією щодо ухилянтів. Обмін даних вже, напевно, нікого не дивує, а от його наслідки – інша справа.
Впровадження електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів та Єдиною інформаційною системою МВС дозволить правоохоронцям оперативно отримувати дані про порушників для їх подальшого адміністративного затримання та доставлення до найближчого ТЦК та СП або органів СБУ.
28 жовтня 2024 року Кабінет Міністрів України опублікував свою Постанову від 22 жовтня 2024 року №1217, якою внесені зміни до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Як було до змін?
Нацполіція за зверненням ТЦК та СП, органів СБУ, яке надсилалося в електронному вигляді засобами інформаційної взаємодії, повинна була здійснювати адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адмінправопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 КУпАП.
Що маємо після змін?
Нацполіція за зверненням районних (міських) ТЦК, органів СБУ та розвідувальних органів, надісланим у вигляді набору даних шляхом електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів та єдиною інформаційною системою МВС, здійснює адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адмінправопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 КУпАП, до найближчого ТЦК та СП, органів СБУ.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних такі звернення надсилаються, як і раніше, в паперовій формі!
Електронне звернення повинно містити:
- прізвище, власне ім’я та по батькові;
- адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування);
- дату народження;
- інші дані (за наявності), передбачені статтею 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»;
- підставу (порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку; порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію);
- унікальний вихідний номер та кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи.
Припускаємо, що ці зміни стосовно цифровізації внесені, у тому числі, для того, аби прискорити реалізацію норм про право подання ТЦК на розгляд адміністративних судів заяв стосовно обмеження ухилянтів у праві керування авто.
Нагадуємо, що у разі, якщо громадянин добровільно протягом 10 календарних днів з дня вручення вимоги (тобто, у тому числі, якщо Укрпоштою проставлена відмітка про неможливість вручення) не виконав обов’язку, ТЦК звертається до суду з приводу обмеження у праві керування авто.
Тобто ланка про обмін повідомленнями між ТЦК та Нацполіцією, яка необхідна для початку судової процедури обмеження у праві керування авто, буде спрощена завдяки інформаційній взаємодії між реєстрами, і не буде займати багато часу.
Нагадуємо, що 18 травня 2024 року набув чинності закон про новий порядок мобілізації, згідно із яким ТЦК отримали право мобілізувати транспортні засоби громадян.
Важливо знати! З січня 2025 року вилучати авто на потреби ЗСУ можуть у тих українців, які мають більше одного транспортного засобу!
Йдеться винятково про специфічні транспортні засоби, тобто звичайний легковий автомобіль точно не потрібен для ЗСУ - це повинні бути вантажні автомобілі, які підходять для перевезення боєприпасів, особового складу, або авто які можуть працювати в умовах бездоріжжя.