Якщо ви хоч раз викликали таксі, то точно знаєте, що якість сервісу – це переважно лотерея. У першу чергу, бо сфера таксі в Україні працює фактично “в тіні” і ліцензованих перевізників не так багато – близько 9,5 тисяч. У той же час, за попередніми підрахунками, кількість водіїв таксі може сягати близько 250 тисяч.
Тож більшість водіїв таксі працюють нелегально. Відповідно про сплату податків, єдині стандарти надання послуг та про відповідальність перед пасажиром не йдеться.
Про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач і запропонував, що з цим робити?
Завдання перше – спрощуємо ліцензування таксі.
Зараз працюємо над зміною вимог до отримання ліцензії на таксі. Прибираємо рудименти та оновлюємо перелік необхідного. Погодьтесь, що самозайнятий водій навряд чи зможе отримати ліцензію на таксі, якщо серед вимог є “персонал, який перевіряє передрейсовий та післярейсовий технічний стан” або має бути “фахівець відповідальний за організацію та безпеку міжнародних перевезень”.
Тож наша мета лишити такі вимоги, які А) легко виконати Б) забезпечуватимуть дотримання безпеки на транспорті.
Найближчим часом плануємо представити спрощену систему ліцензування та обговорити її з бізнесом.
Завдання друге – напрацювати нову систему регулювання таксі. Вона має враховувати інтереси доброчесного бізнесу, пасажира, громади, онлайн-платформи та держави. Тут маємо провести низку консультацій з всіма сторонами та вивчити найкращі практики.
Окреме питання – це регулювання діяльності ride-hailing сервісів. Тут також має бути створена політика, що буде враховувати поточну реальність, а також забезпечувати співпрацю з доброчесними водіями та водійками. Мова як про ліцензії, так і сплату податків.
"Таксі – це не лише про комфорт, у першу чергу це про безпеку, справедливі умови для всіх учасників ринків та сплату податків", - зазначив Сергій Деркач.