Відповідальність за керування електросамокатом у стані сп'яніння

Дата: 18.12.2025 15:09

Керування електросамокатом все частіше стає підставою для притягнення водіїв до відповідальності за статтею 130 КУпАП. Поліція прирівнює електросамокати до транспортних засобів, тому навіть мінімальний показник алкоголю може стати проблемою. У таких ситуаціях важливо знати свої права та алгоритм дій. Команда Prasolov&Partners підготувала ключові поради та реальні приклади захисту.

Яку відповідальність передбачає стаття 130 КУпАП для водіїв електросамокатів

Керування електросамокатом у стані сп’яніння прирівнюється до керування транспортним засобом і підпадає під дію статті 130 КУпАП, що передбачає штраф у розмірі 17 000 грн та позбавлення прав строком на один рік. Хоч електросамокат і не прирівнюється до автомобіля у класичному розумінні, суди все частіше визнають його «транспортним засобом», якщо ним керують у місцях загального користування. Тому водій електросамоката несе таку ж відповідальність, як і автомобіліст.

Поліція складає протокол за статтею 130 у випадках, коли є зовнішні ознаки сп’яніння або позитивний результат «Драгера», навіть якщо показник мінімальний. Водночас закон вимагає довести факт керування, наявність ознак сп’яніння та дотримання процедури огляду. Саме через ці нюанси більшість справ можна успішно оскаржити. Це особливо актуально, коли фіксується низький рівень алкоголю або відсутні інші підтвердження. У таких випадках обов’язковим є залучення фахівця — адвокат по статті 130, який знає всі процедурні тонкощі.

Судова практика щодо притягнення до відповідальності за п'яне керування самокатом

Показовим є кейс, який розглядали адвокати «Прасолов та Партнери» за номером справи № 522/15023/24, де особу притягнули за керування електросамокатом після того, як прилад «Drager» показав 0,26 проміле. Поліція вказала на факт керування електросамокатом та результат тесту, проте зовнішні ознаки сп’яніння були відсутні. Під час судового розгляду адвокат компанії встановив, що показник знаходився в межах допустимої похибки приладу — ±0,06‰, а отже, не може вважатися достовірним доказом. Суд визнав, що відповідальність за 130 не може наставати на основі результату, який не перевищує установлених меж.

Окрім цього, патрульні не довели факт керування саме цією особою, що є ключовим елементом складу правопорушення. Також не було зафіксовано ознак сп’яніння, не проведено належну відеофіксацію і не обґрунтовано причину зупинки. Завдяки підготовленим клопотанням та технічній документації щодо «Драгера», адвокати домоглися закриття справи на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП — «відсутність складу правопорушення». Це рішення підтвердило: навіть при позитивному «Драгері» справа може бути успішно закрита.

1

Роль адвоката у справах про керування електросамокатом у стані сп'яніння

Процедура притягнення за ст. 130 є складною і містить багато технічних та юридичних нюансів. Саме тому участь юриста критично важлива. Адвокат аналізує протокол, відео з бодікамер, встановлює правомірність зупинки та перевіряє, чи були зафіксовані ознаки сп’яніння. Якщо поліція припустилася процесуальних помилок — протокол можна визнати недійсним.

Юрист також перевіряє технічний стан приладу «Драгер», його останнє калібрування та межу похибки. У багатьох випадках саме технічні відхилення стають підставою для закриття справи. Досвідчений адвокат готує клопотання та формує доказову базу, яка дає можливість змінити хід справи, уникнути штрафу та зберегти право керування. У справах про електросамокати ці деталі особливо важливі, адже суди нерідко помиляються у трактуванні статусу такого виду транспорту.

Саме тому варто звертатися до юристів Prasolov & Partners, які мають успішну практику у справах, пов’язаних із ст. 130 КУпАП. Команда юристів не просто знає норми закону — вони володіють реальними механізмами захисту, вміють виявляти процедурні помилки поліцейських, аналізувати відеоматеріали, оцінювати правомірність зупинки та складання протоколу.

Завдяки досвіду ведення десятків аналогічних справ фахівці здатні оперативно визначити найвигіднішу стратегію для клієнта. Юристи «Прасолов та Партнери» супроводжують клієнта на всіх етапах — від першої консультації до фінального рішення, надаючи впевненість і професійний контроль ситуації.

Обравши кваліфіковану допомогу, водій отримує значно більше шансів уникнути необґрунтованих штрафів, позбавлення права керування та негативних наслідків, які може спричинити некоректно складений протокол. Це саме той випадок, коли професійна підтримка справді визначає результат.