Продовжуємо розбирати постанову кабінету міністрів України від 30 травня 2023 р. № 600 «Про затвердження Порядку надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна»
Сьогодні розберемо важливу інформацію щодо використання житлових сертифікатів для придбання нового житла замість зруйнованого! Це ключові моменти, які допоможуть вам зрозуміти процес:
1. Що можна придбати?
Ви можете використати сертифікат для:
- Придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового чи дачного будинку.
- Інвестування/фінансування будівництва майбутнього житла.
- Придбання земельної ділянки, на якій розташовано таке житло.
2. Хто виконує програму?
Виконавець програми (той, хто здійснює фінансування придбання житла за сертифікатом) – це АТ "Укрпошта" (п. 33).
Головний розпорядник коштів – Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінрозвитку) (п. 35).
Банк для виплат – компенсація надається через АТ "Ощадбанк" (п. 35).
3. Що містить ваш сертифікат?
У ньому є вся необхідна інформація (п. 41):
- Ваші особисті дані.
- Наявність пріоритетного права на компенсацію.
- Розмір компенсації (грошова сума).
- Реєстраційний номер сертифіката.
- Інформація про знищений об'єкт.
4. Як подати заяву на фінансування?
1. Оберіть житло. Ви самостійно шукаєте і домовляєтеся про вартість та умови придбання/будівництва (п. 49).
2. Подайте звернення про фінансування придбання житла до Виконавця програми ("Укрпошта") на суму, вказану в сертифікаті. Це можна зробити через (п. 42):
- Нотаріуса.
- ЦНАП (Центр надання адміністративних послуг).
- Органи соцзахисту.
- Портал або мобільний додаток "Дія".
3. Розгляд звернення відбувається в порядку черговості надходження, але пріоритетні категорії розглядаються першими (п. 46).
5. Що робити, якщо суми не збігаються?
Житло дешевше, ніж сертифікат: Різницю вам не виплачують одразу. Її можуть виплатити пізніше за рахунок коштів, отриманих від РФ для відшкодування збитків (п. 47).
Житло дорожче, ніж сертифікат: Суму, що перевищує розмір сертифіката, ви доплачуєте самостійно (власні кошти або кредит) (п. 47).
ВАЖЛИВО: За рахунок компенсації не можна оплатити податки, обов'язкові платежі, послуги нотаріуса, оцінку майна чи адміністративний збір за держреєстрацію (п. 47, 49).
6. Укладення договору та перерахування коштів
1. Бронювання коштів: Після підтвердження можливості фінансування, сума компенсації резервується на 30 днів. Якщо за цей час ви не укладете договір, звернення вважатиметься відкликаним (п. 52).
2. Нотаріус: Договір про придбання житла обов'язково посвідчується нотаріально (п. 53).
- Обов'язкова умова: Нотаріус перевіряє, чи було припинено ваше право власності на знищений об'єкт, за який ви отримали сертифікат! Без цього договір не посвідчать (п. 53).
- Перевірка території: Нотаріус перевіряє, що житло не знаходиться на територіях активних бойових дій чи тимчасово окупованих територіях (п. 55).
3. Заборона відчуження: На придбане за сертифікатом житло накладається заборона відчуження (продажу, дарування тощо) строком на 5 років (п. 56, 58).
4. Оплата: Після посвідчення договору нотаріусом і внесення ним даних до Реєстру, "Укрпошта" перераховує кошти на рахунок продавця протягом 5 робочих днів (п. 56, 59).
Ця інформація допоможе вам пройти процес придбання нового житла максимально прозоро та швидко. Діліться цією інформацією!
Корисні посилання : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/600-2023-%D0%BF#n17










