Якщо ветеранам відмовляють в наданні медичних послуг, передбачених Програмою медичних гарантій, або вимагають кошти за надання послуг, витратних матеріалів чи лікарських засобів — необхідно скаржитися на такі дії недобросовісного надавача, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує Національна служба здоров'я України.
Про це наголошують у НСЗУ.
Як діяти ветеранам у разі порушення їхніх пацієнтських прав:
- Звернутися зі скаргою до головного лікаря медзакладу.
- Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.
- Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам».
Залишити скаргу можна наступними способами:
- За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
- Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
- Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ.
- Написати звернення на особистому прийомі громадян.
Що варто вказати в скарзі?
- Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
- Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
- Правильно вкажіть назву лікарні.
- Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.
- Детально опишіть ситуацію, яка сталася.
- За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
- Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.
У НСЗУ зауважили, що для того, щоб скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти) - це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.