Мало хто знає, що чимало відомих брендів, назви яких на слуху в усьому світі, далеко не одразу зафіксували своє імʼя у памʼяті мільйонів. Як показує практика, у світі бізнесу нове назва це не просто слова, а стратегічний інструмент, що здатен кардинально змінити сприйняття бренду.
Nike та Google
Іноді саме вдалий ребрендинг дозволяє компаніям уникнути асоціацій із минулим, адаптуватися до сучасних тенденцій або просто розширити спектр послуг. Серед найсвіжіших прикладів можна згадати нову історію онлайн казино Betking, яке раніше було відоме під назвою Slotoking. Нова назва повідомляє, що відтепер окрім слотів доступні ще й ставки на спорт.
Зміна назви часто стає основним двигуном нового етапу розвитку. В цьому точно впевнені власники компанії Nike, яка до 1971 року мала назву Blue Ribbon Sports. Нова назва очевидно виявилася більш вдалою та лаконічною, а головне - краще запамʼятомувалась. Першим товаром під новою вивіскою стали футбольні бутси, тож не дивно, що з того часу Nike став одним з лідерів у цьому сегменті.
Сучасні користувачі інтернету навіть не підозрюють, що знаменита пошукова система Google приблизно рік після свого заснування називалася BackRub. Вона була натхненна концепцією алгоритму, який перевіряв зв’язки між сайтами (backlinks), проте більше з масажем, ніж із технологіями чи пошуком.
Instagram та X
Великі соціальні мережі, які сьогодні налічують мільйони користувачів, знаходяться у безперервному розвитку та удосконаленні, тож не дивно, що на певному етапі зміни торкнулися і власної назви. Так, наприклад, усім відомий Instagram, який вперше побачив світ у 2010 році, фактично зʼявився з онлайн-гри Burbn, можливості якої у певний момент звелися до публікації фото з геотегом.
Ну а одним з останніх перероджень вважається ребрендинг Twitter, який у 2023 році перетворився на лаконічний Х. За задумом нового власника, Ілона Маска, нова назва мала підкреслити розширення функціоналу платформи. Попри критику, це допомогла привернути увагу до змін.
Подібних прикладів історія знає чимало:
- Amazon;
- Sony;
- Snapchat;
- PayPal.
Всі ці бренди лише на певних етапах прийшли до свого теперішнього імені, причому найчастіше це супроводжувалось масштабуванням бізнесу та виходом на світовий рівень.