Особливості реєстрації інтернет-магазинів для продажів у США, в тому числі на Amazon

Дата: 20.06.2024 23:08

Якщо ваш інтернет-магазин мультимовний і мультивалютний (що, зокрема, доступно на платформі для створення інтернет-магазинів Shop-Express), на американських покупців виходити можна і треба. США має величезний ринок збуту, підкорення якого може принести колосальні прибутки. Але без знання місцевого законодавства та специфіки платіжних систем країни, в якій ви просуваєте свій продукт, звісно, не обійтися.

Як почати продавати на Amazon

Amazon — найбільший та найпопулярніший американський маркетплейс. Це величезний онлайн-магазин із продавцями та покупцями з усього світу. Українці також можуть продавати свої товари через Amazon. В системі цього маркетплейсу є два типи акаунтів:

  • Individual. Цей тип торгівлі зазвичай обирають малі підприємства. Він не передбачає стягнення комісії — тільки податок у 99 центів за кожну продану одиницю товару та обмеження асортименту — не більше 40 нових товарів на місяць.
  • Professional Seller. Призначений для компаній, які вже мають власну торгову марку і право торгувати на Amazon. Такий акаунт зобов’язує сплачувати щомісячний податок у 40$, але комісію за продажі підприємець вже не платить. Окрім того, цей тип торгівлі передбачає необмежену кількість товарів, можливість рекламувати їх та формувати акційні пропозиції, створювати лістинги (SEO-оптимізовані описи товарів), а також доступ до аналітики.

Існує декілька варіантів реєстрації української компанії у Сполучених Штатах. Найпростішим з них здається стандартна реєстрація українського підприємства (ФОП, ТОВ). Законодавством це не заборонено. Але такий метод має свої труднощі, через які підприємці частіше обирають інші варіанти — реєстрація американської компанії в низькоподатковому штаті або продаж товарів і послуг через посередників. Розглянемо кожен з варіантів реєстрації детальніше.

Реєстрація американської компанії 

За словами Стефанія Мартиненка, керуючого партнера компанії Nexus та практикуючого юриста, переважна більшість компаній для роботи з американським ринком вибирають саме американську реєстрацію. Вона дає можливість напряму, без систем-посередників, самостійно відкривати рахунки в банках та  працювати з платіжними системами, які діють у США. 

Окрім цього, це суттєво спрощує комунікацію з покупцями та партнерами, робить ваш бізнес прозорішим в їхніх очах.

Реєстрація ФОП, ТОВ

На Амазоні можливо зареєструватися як підприємство з українською реєстрацією — ніяких технічних перешкод не існує. Але водночас має місце суттєве обмеження, яке у випадку якоїсь нештатної ситуації може стати великою проблемою. Мова йде про платіжні системи.

При торгівлі на Amazon напряму українська компанія може використовувати лише одну платіжну систему — Payoneer. Вона є посередником між підприємцем та американською банківською системою. Тільки з її допомогою компанія, зареєстрована не в США, може відкрити рахунок в американському банку. Незручності очевидні: в разі заморозки рахунку або якихось питань до документів підприємця всі бізнес-процеси в магазині зупиняються. Це питання доведеться вирішувати в екстреному порядку, аж до зміни власника.

Продажі через посередників

Деякі українські компанії отримують пропозицію від посередників допомогти вийти на Amazon за певний відсоток з доходу. Такі компанії-колектори продають товар виробника у США і перераховують йому виручку. Але таке рішення — ризиковане для продавця з цілої низки причин.

Детальніше про ці причини, а також про особливості реєстрації українських компаній в США та продажі на Amazon ви дізнаєтеся з цього відео: