Порядок державної реєстрації актів цивільного стану за кордоном

Дата: 22.10.2023 17:30

У зв'язку з російською агресією мільйони українців покинути рідні домівки та знайшли прихисток за кордоном. Але в таких реаліях нашим співгромадянам може знадобитись зареєструвати народження дитини, шлюб, розлучення чи смерть — будь-який акт цивільного стану.

Міністерство юстиції України розповідає до кого звертатися у таких випадках.

Державну реєстрацію актів цивільного стану громадян України, які проживають або тимчасово перебувають за кордоном, проводять дипломатичні представництва і консульські установи України. 

Відомості, зазначені в актових записах, у тому числі про народження, складених дипломатичними представництвами і консульськими установами України на паперових носіях та в електронному вигляді, вносяться до Державного реєстру актів цивільного стану громадян Центральним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) протягом семи 7 робочих днів з дня надходження першого примірника актового запису.

Один примірник документа про державну реєстрацію акту цивільного стану, складений у дипломатичних представництвах і консульських установах України, включається до книги державної реєстрації актів цивільного стану і зберігається в архіві Центрального відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ). 

Другий примірник – в архіві відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Київській області Управління державної реєстрації Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ). 

Дипломатичними представництвами та консульськими установами при реєстрації актів цивільного стану складається актовий запис у двох примірниках, які разом з документами, що є підставою для реєстрації, щорічно до 5 січня надсилаються до Міністерства закордонних справ України.