Комітет з питань фінансів на засіданні рекомендував Парламенту прийняти в цілому законопроєкти і, зокрема, № 9256-д розроблений з метою боротьби з ігровою залежністю.
Документ серед іншого передбачає:
- Заборону реклами азартних ігор (крім обмеженого переліку дозволених способів);
- Заборону спонсорства азартних ігор ( крім спонсорства спорту);
- Осучаснення інструментів державного нагляду за ринком азартних ігор.
Доопрацьований проект Закону спрямований на забезпечення належного державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор, а також встановлення справедливої та прозорої процедури ліцензування у цій сфері.
Додатково документ передбачає розподіл повноважень Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) між центральним органом виконавчої влади, який формуватиме державну політику у сфері організації та проведення азартних ігор (на рівні визначеного КМУ профільного міністерства), та центральним органом виконавчої влади, який її реалізуватиме.
Як зазначають автори, підготовка доопрацьованого проекту Закону стала відповіддю на проблему загострення проблеми поширення ігрової залежності під час воєнного стану, зокрема, серед військовослужбовців, які перебувають в екстремальних стресових умовах, що може спричиняти підвищені ризики формування ігрової залежності, а відтак потребують додаткових механізмів для захисту.
З цією метою пропонуються такі завдання та напрямки вдосконалення чинного законодавства:
- обмеження реклами азартних ігор (у тому числі недопустимість спекуляцій на темі війни та волонтерства) та заборона спонсорства;
- визначення додаткових інструментів для обмеження відвідування гральних закладів та участі в азартних іграх для потенційно вразливих категорій населення на період воєнного стану;
- вдосконалення інструментів контролю за гральним бізнесом (контрольні закупівлі, моніторинг мережі Інтернет);
- встановлення додаткових критеріїв для анулювання ліцензій, вдосконалення вимог по бездоганній діловій репутації посадових осіб організаторів азартних ігор, встановлення вимог до надавачів послуг у сфері азартних ігор.
"Поряд із цим, проблематика лудоманії, а також напрацювання ефективних інструментів для попередження та подолання ігрової залежності потребують системного підходу не лише на рівні внесення змін до законодавства, а й на рівні проактивної діяльності системи органів виконавчої влади з метою формування в українському суспільстві реальної (а не декларативної) культури відповідальної гри, а також системної та скоординованої протидії нелегальним азартним іграм, які в порушення чинного законодавства проводяться за відсутності ліцензій, у тому числі з використанням мережі Інтернет", - йдеться у пояснювальній записці до документу.