Держпраці

Щодо розрахунку компенсації за невикористані дні щорічної відпустки

Дата: 19.12.2024 09:17

Працівник, прийнятий на посаду 01.05.2023, звільняється з роботи 31.12.2024.

Як правильно розрахувати компенсацію за невикористані дні щорічної відпустки, якщо у період з 20.12.2023 по 19.01.2024 працівник перебував у відпустці без збереження заробітної плати за сімейними обставинами, та за період роботи не перебував у щорічній відпустці?

Чи можна запровадити суміщення для працівника - сумісника?

Дата: 02.12.2024 14:56

Чинне законодавство про працю не встановлює заборон для працівника, який уклав трудовий договір про роботу на умовах сумісництва, виконувати обов’язки за іншою вакантною посадою в межах раніше укладеного трудового договору.

Індексувати заробітну плату – обов’язок кожного роботодавця

Дата: 24.11.2024 22:02

Статтею 39 Закону України від 09.11.2023 №3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік» закріплено наступне: «Установити, що обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з 1 січня 2024 року».

Надання щорічної відпустки за особливий характер праці прибиральника

Дата: 21.11.2024 14:42

Відповідно до статті 8 Закону України “Про відпустки” (далі – Закону) щорічні додаткові відпустки за особливий характер праці надаються окремим категоріям працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, за Списком виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах

Чи можна поділити відпустку, яка надається за двома підставами на дві частини 10 та 7 календарних днів?

Дата: 20.11.2024 20:33

Чи можна поділити відпустку (стаття 19 Закону України «Про відпустки»), яка надається за двома підставами на дві частини 10 та 7 календарних днів?

Відповідає Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці:

Особливості робочого часу домашніх працівників

Дата: 12.11.2024 10:02

Особливості робочого часу домашніх працівників визначенні ст. 173-5 Кодексу законів про працю України.

Положенням ч. 1 ст. 173-5 Кодексу законів про працю України (далі - Кодекс) зазначено, що на домашніх працівників поширюються положення щодо тривалості робочого часу та часу відпочинку, передбачені цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених цією статтею.

Чому впровадження психосоціальної підтримки на робочому місці насамперед необхідне роботодавцеві?

Дата: 11.11.2024 09:58

Психосоціальна підтримка на робочому місці відіграє критичну роль у забезпеченні загального благополуччя та ефективності працівників. Ось деякі ключові аспекти важливості психосоціальної підтримки.

Забезпечення психосоціальної підтримки позитивно позначається на продуктивності працівників. Зниження рівня стресу та психологічних проблем сприяє зниженню лікарняних та збільшенню загальної ефективності.

Щодо особливостей робочого часу домашніх працівників

Дата: 07.11.2024 10:18

Особливості робочого часу домашніх працівників визначенні ст. 173-5 Кодексу законів про працю України.

Положенням ч. 1 ст. 173-5 Кодексу законів про працю України (далі - Кодекс) зазначено, що на домашніх працівників поширюються положення щодо тривалості робочого часу та часу відпочинку, передбачені цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених цією статтею.

Організація медичних оглядів працівників певних категорій

Дата: 05.11.2024 12:06

З метою профілактики та запобігання професійним захворюванням та виробничому травматизму, який може бути викликаний погіршенням стану здоров’я працівників, роботодавець має забезпечити проведення для них медичних оглядів (ст. 17 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII).

Що означає поняття "психосоціальні ризики та їхні фактори" - роз'яснює Держпраці

Дата: 04.11.2024 19:10

Психосоціальні ризики – це будь-які ризики, пов’язані з небезпеками, що виникають у процесі організації роботи внаслідок соціальних факторів та аспектів робочого середовища й можуть завдати психологічної, соціальної чи фізичної шкоди.

Фактори психосоціальних ризиків – це аспекти планування або управління роботою, які збільшують ризик несприятливого впливу, що призводить до стресу, пов’язаного з роботою, посилення стресу, не пов’язаного з роботою, або впливає на здоров’я та добробут окремих працівників.

Підписка на Держпраці