Представники бізнесу плануючи стратегічні цілі своїх підприємств мають пам’ятати основні правила безпеки. Український бізнес вже навчився працювати в атмосфері ризику.
Адвокат, керуючий партнер Schendler Law Firm Віталій Єлькін для Ліга.Блоги підготував аналітику, в якій актуалізував ризики, а також інструменти протидії їм. Про них мають пам’ятати як юристи так і керівники підприємств.
Рекомендації стосуються інструментів саме до початку виникнення проблеми.
І. Питання гігієни
Гігієна повинна підтримуватись юридичним підрозділом або додатковими ( зовнішніми) радниками на підприємстві.
Робота з новими контрагентами
Перевірка нового контрагента
80% інформації для прийняття рішення надає ретельне вивчення реєстрів юридичних осіб, судових рішень, податкових та інших боржників надає.
Також, станом на сьогодні питання підсанкційності є важливим. Визначення, чи підпадають під санкції фізичні або юридичні особи, з якими плануєте працювати, — складна робота, але стратегічна. Також, зараз додалась ще необхідність аналізу інформації про бенефіціарів, на предмет пов’язаності з рф.
Перевірка договору, який наданий контрагентом
Договори, які надав контрагент, повинні проходити ретельну перевірку юристами. Обов’язкові пункти, яким необхідно приділити більше уваги, — це настання форс-мажору чи істотна зміна обставин.
Увага до запитів державних та правоохоронних органів
Ненадання відповіді або її несвоєчасне надання - пряма підстава для отримання негативного процесуального наслідку у вигляді позапланової перевірки чи обшуку. Кожен запит має сприйматися дуже серйозно. Необхідно прогнозувати відразу, що саме цей документ надалі буде використовуватися у суді і на його основі базуватиметься стратегія захисту.
Контроль інформації та кореспонденції
Стандартним набором для контролю є наступні об’єкти:
1) моніторинг інформації про всіх підконтрольних суб’єктів господарювання, керівництво та бенефіціарів як у всіх реєстрах і через інструменти, які надають інформацію про згадування в інтернеті;
2) моніторинг усіх пошт (електронної, що вказана в реєстрі, у кабінеті платника податків та звичайної пошти, що обслуговує «Укрпошта»).
ІІ. Що необхідно зробити?
Аудит корпоративного структурування
Компанія може бути доволі сумлінним платником податків та надійним контрагентом. Проте, дії державних органів та воєнні дії — є речі непередбачувані. Крім того, проблеми можуть виникнути і всередині компанії (конфлікт між партнерами наприклад). Такий механізм, як корпоративний договір допомагає вирішити багато питань. Отже, буде доцільним актуалізувати інформацію щодо механізму зміни складу власників, порядку вступу й виходу учасників та обмежень щодо дій директора.
Аудит податкової системи
Аудит господарської діяльності підприємства податковими спеціалістами допоможе передбачити та мінімізувати проблеми. Керівники компанії повинні розуміти, де можуть бути потенційні підстави для кримінальних і де є лише невеликі штрафи або донарахування.
Актуалізація інформації щодо наявності документів, що посвідчують право власності на майно та активи
Якщо вони відсутні або втрачені слід це питання вирішити.
Підготовка менеджменту та персоналу компанії до перевірок і обшуків
Тренінгів багато не буває. Рекомендація для юристів, які проводять такі заходи в компаніях — проводити їх не менше двох разів на рік.
Висновок
Рекомендую приділяти увагу аналізу стану свого бізнесу ще до початку виникнення проблем. Це надасть змогу оперативно адмініструвати ризики та триматись на плаву.