Балансоутримувачем будинку є КП «Жилкомсервіс» на підставі рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 20 грудня 2006 року № 1186 «Про визначення виконавців послуг в житловому фонді міста Харкова».
Вказаним рішенням, прийнятим органом місцевого самоврядування в межах своєї компетенції, визначено статус КП «Жилкомсервіс» як управителя будинків, а КП «ХТМ» - як виконавця послуг з їх утримання.
Актами КП «Жилкомсервіс» від 31 березня 2015 року та від 06 квітня 2015 року про обстеження вказаної квартири та оглядом встановлено сліди залиття на кухні, у коридорі та ванній кімнаті, залиття сталося через прорив трубопроводу на горищі будинку. Дефект трубопроводу при підготовці до опалювального зимового періоду 2014-2015 років виявити не було можливим через його знаходження у теплоізоляційному шарі.
13 лютого 2012 року між та КП «ХТМ» укладений договір № 15/1, відповідно до умов якого замовник - КП «Жилкомсервіс», доручив, а виконавець - КП «ХТМ», зобов'язався виконувати на свій ризик роботи, пов'язані з технічним обслуговуванням внутрішньобудинкових систем теплопостачання, гарячого водопостачання та бойлерів житлових будинків, які належать до комунальної власності м. Харкова, та замовник зобов'язався прийняти ці роботи та оплатити їх вартість. Пунктом 4.3.2 вказаного договору сторони передбачили, що виконавець зобов'язаний забезпечити справність, працездатність, наладку та регулювання інженерних систем внутрішньобудинокових систем теплопостачання, гарячого водопостачання та бойлерів.
Крім того, 01 березня 2007 року між КП «Жилкомсервіс» та КП «ХТМ» укладено договір на надання послуг з аварійно-диспетчерського обслуговування, за умовами якого останнє прийняло на себе обов'язок з надання послуг, пов'язаних зі своєчасною локалізацією аварійних ушкоджень систем водопостачання, централізованого опалення та водовідведення житлових будинків комунальної власності м. Харкова.
Задовольняючи частково позов ОСОБА_3, суд першої інстанції, з висновком якого погодились суди апеляційної та касаційної інстанцій, виходив із того, що КП «ХТМ» не виконало свої обов'язки з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в частині технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем централізованого опалення та гарячого водопостачання, усунення аварійних ушкоджень, хоча рішеннями органу місцевого самоврядування та умовами укладеного між КП «Жилкомсервіс», як управителем будинків, з КП «ХТМ», як виконавцем послуг з утримання будинків, обов'язок щодо здійснення контролю за технічним станом інженерного обладнання будинків, квартир, приміщень, утримання в належному технічному стані, здійснення технічного обслуговування та ремонту внутрішньобудинкових мереж та вжиття заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій покладено на КП «ХТМ», а тому і відповідальність покладається саме на КП «ХТМ. Тобто діяльність з утримання, обслуговування і використання мереж опалення у вказаному будинку здійснюється саме КП «ХТМ», яке зобов'язано підтримувати мережу з централізованого опалення у належному та безпечному стані.
Слід зазначити, що КП «ХТМ» не доведено, що шкоду завдано балансоутримувачем, оскільки зазначеним вище договором відповідальність за належний технічний стан внутрішньобудинкових систем покладено саме на КП «ХТМ».
В свою чергу в ухвалі Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17.04.2014 у справі № 6-17969св14, за ідентичних обставин справи, міститься протилежний висновок:
Покладаючи обов'язок по відшкодуванню шкоди завданої залиттям квартири на КП «Харківські теплові мережі», суди не звернули уваги на положення встановлені ст. ст. 901, 902 ЦК України, не встановили із яким суб'єктом господарювання ОСОБА_6 уклала договір про надання житлово-комунальних послуг, не врахували, що відповідно до п. 3 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відповідальність за утримання та експлуатацію житлового будинку несе балансоутримувач.