Пенсії, субсидії та інша соціальна допомога: порядок нарахувань та виплат у період воєнного стану

Дата: 09.05.2022 08:37

В разі якщо органи соцдопомоги у містах, де ідуть бойові дії, тимчасово не працюють грошову допомогу громадянам призначатимуть та виплачуватимуть централізовано.

Такий механізм соціального забезпечення незахищених категорій населення влада запровадила на увесь термін дії військового стану - повідомила очільниця Мінсоцполітики Марина Лазебна.

Зокрема, вже за допомогою механізму централізованого нарахування соцвиплат свої кошти від держави отримали понад 1 мільйон осіб. З них 256 тисячам нарахували різні види соціальної допомоги, а решті 800 тисячам – пільги на оплату комуналки, в тому числі й субсидії.

"Впровадження такої системи соціального забезпечення мало на меті перш за все організувати отримання виплат громадянами із областей України, що постраждали від бойових дій найбільше. Адже там наразі не працюють установи, що відповідають за призначення й нарахування соціальної допомоги. Завдяки новому механізму жоден громадянин України, для якого передбачена грошова допомога від держави, отримає її вчасно та у належному розмірі" - зазначила міністр.

Крім того, Уряд ухвалив рішення, що у разі відсутності можливості доставляти пенсії та інші виплати до АТ "Укрпошта" отримувачам на територіях, де проводяться бойові дії, суми пенсій будуть перераховані на рахунки, відкриті у "Ощадбанку".

Так, уклавши договір з АТ «Ощадбанк», кошти можна буде отримати у безпечному місці на підставі паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) у вибраному відділенні банку.

Якщо особа не виявить бажання укладати договір з “Ощадбанком” або виявить бажання відкрити рахунок в іншому банку або отримувати пенсію з доставкою додому, пенсія зберігається та буде переведена на рахунок в іншому банку або доставлена ​​за місцем проживання (після відновлення можливості доставки пенсій АТ “Укрпошта”).

Також, у Пенсійному фонді України повідомили, що пенсії за віком під час війни можна оформлювати незалежно від того, перебувають люди за місцем реєстрації або були змушені виїхати через бойові дії.

Якщо українці з різних причин не змогли отримати виплати начальниця ГУ ПФУ в Луганській області Ольга Шарунова пояснила «Пенсійному кур’єру», що кожного місяця по закінченню виплатного періоду «Укрпошта» надає інформацію щодо таких невиплачених коштів.

«Формуються додаткові відомості для виплати цих коштів у наступному місяці. Якщо і за додатковими відомостями людина не отримала гроші, вони зараховуються ще на наступний місяць. Тобто кожного наступного місяця громадянин може отримати всі свої кошти. Так продовжується протягом 6 місяців», — зазначила вона.

Якщо людина не отримала пенсію і через півроку, то ці кошти акумулюються і при зверненні до ПФУ впродовж півроку пенсіонер їх отримає.

«Втім, навіть якщо мине понад рік, але не більше трьох, протягом яких пенсіонер не зміг отримати пенсію, він все одно може звернутись до органів Фонду за своїми грошима. Єдине, дещо змінюється процедура: спочатку громадянин отримає заборгованість за рік, а потім залишкові кошти повертатимуться щомісяця з виплатою поточної пенсії», — роз'яснила начальниця.

Це ж правило розповсюджуєтся й на тих укрїнців, які виїхали за кордон — коли вони повернуться в Україну, то їм потрібно буде звернутися до будь-якого сервісного центру ПФУ.


Зауважимо, що незважаючи на військовий стан в країні, Мінсоцполітики повністю профінансувало усі пільги та субсидії для населення. Лише у квітні для цих цілей було спрямовано близько 5,7 млрд. грн. Із вказаної суми допомогу отримало понад 3,8 мільйона українців, яким було призначено пільги по оплаті комунальних послуг.

Що стосується соціальних виплат, то понад 5,3 млрд. грн. розподілили на 2,3 мільйона інвалідів, безробітних, багатодітних батьків та інших категорій соціально незахищених громадян.