17 березня 2023 року Палата попереднього провадження II Міжнародного кримінального суду (МКС) видала ордери на арешт двох осіб у контексті ситуації в Україні: Володимира Володимировича Путіна та Марії Олексіївни Львови-Бєлової.
Зазначається, що Володимир Путін (7 жовтня 1952 року народження), президент російської федерації, ймовірно несе відповідальність за військовий злочин незаконної депортації населення (дітей) та незаконного переміщення населення (дітей) з окупованих територій України на територію рф (згідно зі статтями 8(2)(a)(vii) та 8(2)(b)(viii) Римського статуту). Злочини, ймовірно, були скоєні на окупованій території України як мінімум з 24 лютого 2022 року. Є розумні підстави вважати, що Путін несе індивідуальну кримінальну відповідальність за вищезгадані злочини, за вчинення діянь безпосередньо, спільно з іншими особами та/або через інших осіб (стаття 25(3)(а) Римського статуту) та за його нездатність належним чином контролювати цивільних та військових підлеглих, які вчинили дії,
В свою чергу, Марія Олексіївна Львова-Бєлова (25 жовтня 1984 року народження), уповноважена з прав дитини при президентові російської федерації, також імовірно несе відповідальність за військовий злочин незаконної депортації населення (дітей) та незаконне переміщення населення. (дітей) з окупованих територій України до рф (згідно зі статтями 8(2)(а)(vii) та 8(2)(b)(viii) Римського статуту). Злочини, ймовірно, були скоєні на окупованій території України як мінімум з 24 лютого 2022 року. Є розумні підстави вважати, що пані Львова-Бєлова несе індивідуальну кримінальну відповідальність за зазначені злочини, за скоєння діянь безпосередньо, разом з іншими особами та/або через інші (стаття 25(3)(а) Римського статуту).
Палата попереднього провадження II визнала на підставі заяви звинувачення від 22 лютого 2023 року, що є розумні підстави вважати, що кожен їз підозрюваних несе відповідальність за зазначені військові злочини на шкоду українським дітям.
Палата визнала, що ордери є секретними для захисту потерпілих та свідків, а також для забезпечення безпеки розслідування. Тим не менш, пам'ятаючи про те, що поведінка, що розглядається в цій ситуації, імовірно продовжується, і що інформування громадськості про ордери може сприяти запобіганню подальшого вчинення злочинів, Палата визнала, що в інтересах правосуддя уповноважити Секретаріат публічно розкривати наявність ордерів, імена підозрюваних, щодо яких видано ордери, та способи відповідальності, встановлені Палатою.