Ключовим під час з`ясування питання щодо наявності повноважень прокурора на представництво інтересів держави є доведення ним порушення інтересів держави.
Водночас інтереси держави охоплюють широке і водночас чітко не визначене коло законних інтересів, які не піддаються точній класифікації, а тому їх наявність повинна бути предметом самостійної оцінки суду у кожному випадку звернення прокурора з позовом.
Починаючи з 15.07.2015 законодавець передбачив обмеження прав прокурора, що зумовило визначення ВПВС двох критеріїв, за умови існування яких не допускається здійснення прокурором представництва в суді інтересів держави, а саме: 1) представництво інтересів держави в особі державних компаній; 2) позивач не є органом державної влади, органом місцевого самоврядування чи іншим суб`єктом владних повноважень.
До 15.07.2015 прокурор не міг бути позбавлений права звернення до суду в інтересах держави в особі державного підприємства, оскільки чинне на той час законодавство не передбачало жодних заборон чи обмежень на таке звернення.
ВПВС в постанові https://reyestr.court.gov.ua/Review/122434170 від 25.09.2024 у справі № 587/1382/15-ц констатувала наявність у прокурора прав на звернувся до суду, оскільки воно було здійснене до 15.07.2015, захищаючи порушені інтереси держави, які полягали у вибутті з державної власності земельних ділянок, що перебували в користуванні спеціалізованого лісогосподарського підприємства (інтереси держави збігалися з інтересами державного підприємства).