ВПВС у постанові від 21.06.2021 у справі № 905/1907/21 https://reyestr.court.gov.ua/Review/111742765 підтвердила свої висновки, що заборона на здійснення прокурором представництва в суді інтересів держави в особі державних компаній, передбачена абз. 3 ч. 3 ст. 23 Закону № 1697-VII, має застосовуватись з урахуванням положень абз. 1 ч. 3 цієї статті, який передбачає, що суб`єкт, в особі якого прокурор може звертатись із позовом в інтересах держави, має бути суб`єктом владних повноважень незалежно від наявності статусу юридичної особи.
Водночас у цій справі прокурор обґрунтовував підстави представництва інтересів держави в особі школи тим, що у спірних правовідносинах вона наділена владними повноваженнями, оскільки є розпорядником коштів обласного бюджету та стороною договору публічних закупівель.
ВПВС на це зазначила, що школа не здійснює владних управлінських функцій, а тому не є суб`єктом владних повноважень. У відносинах щодо розрахунків з постачальником природного газу за договором такий комунальний заклад, який є розпорядником бюджетних коштів, виступає не як суб`єкт владних повноважень, а як сторона у зобов`язальних правовідносинах.
Зважаючи на це ВПВС дійшла висновку про відсутність підстав для представництва прокурором інтересів держави в особі школи, що зумовлює залишення такого позову прокурора без розгляду.