З появою постанови Кабінету Міністрів України № 127 та внесення змін до постанови № 1145 у споживачів комунальних послуг з'явилося більше можливостей впливати на розмір своїх рахунків.
Ці документи детально прописують порядок перерахунку вартості комунальних послуг у випадках, коли:
- надання послуги невідповідної якості - надання виконавцем послуги з порушенням вимог щодо її якісних характеристик, передбачених договором про надання комунальної послуги (далі - договір), а також стандартами, нормативами, нормами, порядками і правилами;
- ненадання послуги, надання послуги не в повному обсязі - ненадання виконавцем послуги протягом усього розрахункового періоду, визначеного умовами договору, часткове її надання та/або надання протягом періоду, що є меншим за розрахунковий період, визначений умовами договору, зокрема у зв’язку з перевищенням виконавцем нормативних строків проведення аварійно-відновлювальних робіт.
Як ініціювати перерахунок?
Фіксуємо проблему: Сфотографуйте або зніміть на відео докази ненадання, неповного надання або невідповідної якості послуги. Це можуть бути показання лічильників, акти обстеження, свідчення сусідів тощо.
Звертаємося до виконавця: Напишіть заяву про перерахунок на ім'я виконавця послуги (це може бути ЖЕК, обленерго тощо). До заяви додайте всі зібрані докази.
Чекаємо на відповідь: Законодавством встановлено, що виконавець повинен розглянути вашу заяву та здійснити перерахунок протягом одного місяця.
Що потрібно робити для звернення?
- Скласти звернення
- Зареєструвати звернення
- Викликати представника постачальника послуг
- Скласти Акт претензію за формою передбаченою постановою КМУ № 1145 (додаток до Порядку).
Що робити, якщо виконавець відмовляє?
Звертаємося до споживчої інспекції, місцевих адміністрацій та НКРЕП.
Якщо виконавець ігнорує вашу заяву або відмовляє у перерахунку без обґрунтування, зверніться до державної споживчої служби у вашому регіоні. місцевої адміністрації та НКРЕП.
Звертаємося до суду: У разі, якщо і споживча служба не допомогла вирішити проблему, Ви можете звернутися до суду з позовом до виконавця послуги.
На які послуги поширюється перерахунок?
- Постачання теплової енергії
- Постачання гарячої води
- Централізоване водопостачання
- Централізоване водовідведення
- Поводження з побутовими відходами
- Послуги з управління багатоквартирним будинком.
Важливі моменти!
Терміни: перерахунок проводиться за весь період, протягом якого надавалися послуги неналежної якості.
Неустойка: крім перерахунку, ви можете вимагати від виконавця сплатити неустойку за порушення умов договору.
Допомога фахівців: якщо у вас виникли труднощі, зверніться за консультацією до юриста або до органів місцевого самоврядування.
Пам'ятайте: ваше право на отримання якісних комунальних послуг захищено законом. Не бійтеся відстоювати свої інтереси!
Корисні посилання:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/127-2024-%D0%BF#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-%D0%BF#n10