Як перевірити якість теплопостачання і захистити свої інтереси відповідно до Постанови КМУ № 1145 від 27.12.2018 р.

Дата: 31.08.2024 20:23

Комунальний довідник споживача.

Якість теплової енергії – це не просто абстрактне поняття, а реальний показник, який безпосередньо впливає на наш комфорт і добробут. Якщо ви підозрюєте, що вас обслуговують неякісно, то маєте повне право вимагати від теплопостачальної компанії відшкодування збитків. Давайте розберемося, як перевірити якість теплопостачання, і куди звертатися за допомогою.

Хто може зініціювати перевірку:

- Індивідуальний споживач

- Колективний споживач

- Управитель багатоквартирного будинку

Як звернутися до постачальника послуги :

- Усно

- Письмово

- Електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг

У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

Порядок дій:

- Складання звернення

- Реєстрація звернення

- Виклики представника постачальника послуг

- Складання Акту претензії за формою передбаченою постановою КМУ № 1145 (додаток до Порядку)

Перевірка якості якості надання послуги з постачання теплової енергії:

Що враховується при перевірки якості послуги :

1) своєчасність початку і закінчення опалювального сезону;

2) безперервність надання послуги з постачання теплової енергії;

3) дотримання нормативної температури повітря у приміщеннях споживача (для приміщень, не оснащених вузлами розподільного обліку теплової енергії/приладами розподілювачами теплової енергії) у разі укладення індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем;

4) відповідність тиску теплоносія встановленим параметрам тиску;

5) відповідність температури теплоносія температурному графіку теплової мережі в частині температури подавального трубопроводу відповідно до умов договору.

Під час проведення перевірки відповідності якості надання послуги з постачання теплової енергії параметрам, передбаченим договором про надання такої послуги, виконавець послуги з постачання теплової енергії фіксує показники температури і тиску теплоносія та визначає їх відповідність або рівень відхилення параметрам, зазначеним у договорі:

- за показаннями вузла (вузлів) комерційного обліку теплової енергії (зокрема за даними електронних архівів вузла (вузлів) комерційного обліку) у разі укладення договору з індивідуальним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії, договору з колективним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії, колективного договору про надання послуги з постачання теплової енергії, договору з власником (користувачем) будівлі про надання послуги з постачання теплової енергії;

- за показаннями вузла (вузлів) розподільного обліку теплової енергії (зокрема за даними електронних архівів вузла (вузлів) розподільного обліку) у разі укладення індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем.

У разі відсутності вузла (вузлів) розподільного обліку теплової енергії в приміщенні споживача, з яким укладено індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, виконавець послуги з постачання теплової енергії фіксує температуру повітря у приміщеннях споживача та визначає відповідність або рівень відхилення зафіксованих показників температури нормативній температурі повітря у приміщеннях споживача.

Детальніше ознайомитися з Постановою від 27 грудня 2018 р. № 1145 за посиланням:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-%D0%BF#n10

Адвокат Вадим Чунжин