Як перевірити якість водовідведення: детальний посібник для домовласників та підприємств

Дата: 06.09.2024 09:26

Система водовідведення – це складна інженерна споруда, яка потребує регулярного обслуговування та контролю. Від стану труб та каналізаційних колодязів до ефективності очисних споруд – кожен елемент системи відіграє важливу роль. У цій статті ми розглянемо основні методи перевірки якості водовідведення.

Хто може зініціювати перевірку:

⦁ Індивідуальний споживач

⦁ Колективний споживач

⦁ Управитель багатоквартирного будинку

Як звернутися до постачальника послуги:

⦁ Усно

⦁ Письмово

⦁ Електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг

У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

Порядок дій:

⦁ Складання звернення

⦁ Реєстрація звернення

⦁ Виклики представника постачальника послуг

⦁ Складання Акту претензії за формою передбаченою постановою КМУ № 1145 (додаток до Порядку)

Перевірка якості надання послуги з централізованого водовідведення:

Що враховується при перевірки якості послуги:

- безперешкодність приймання стічних вод у свої мережі з мереж споживача за умови справності мереж споживача.

- параметри, передбаченим договором про надання такої послуги.

- встановлюється факт наявності перерв у наданні послуги з централізованого водовідведення (регламентні роботи, профілактичний ремонт).

Коли та де вимірюється:

За наявності у споживача індивідуального договору про надання послуги з централізованого водовідведення перевірка відповідності якості надання такої послуги параметрам, передбаченим договором про надання зазначеної послуги, проводиться в інженерно-технічних системах, що розташовані у приміщенні споживача. У разі порушення встановлених параметрів безперешкодного цілодобового приймання стічних вод у мережі виконавця комунальної послуги з мереж споживача (за умови справності мереж споживача) відповідальною стороною є виконавець комунальної послуги з централізованого водовідведення.

За наявності у споживача колективного договору про надання послуги з централізованого водовідведення перевірка проводиться на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця комунальної послуги та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку. У разі встановлення фактів невідповідності якості надання послуги встановленим параметрам безперешкодного цілодобового приймання стічних вод у централізовані інженерно-технічні системи відповідальною стороною є виконавець комунальної послуги з централізованого водовідведення, а в разі порушення встановлених параметрів безперешкодного приймання стічних вод у внутрішньобудинкових системах багатоквартирного будинку -виконавець комунальної послуги, який обслуговує внутрішньобудинкові системи на підставі відповідного договору, укладеного із співвласниками, або управитель багатоквартирного будинку.

"Як бачимо, якість водовідведення є надзвичайно важливим фактором, який безпосередньо впливає на наше життя. Відмовившись від байдужості та провівши своєчасну перевірку системи, ми зможемо забезпечити собі та своїм близьким безпечне та комфортне існування."

Детальніше ознайомитися з Постановою від 27 грудня 2018 р. № 1145 за посиланням:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-%D0%BF#n10

Адвокат Вадим Чунжин