Адвокат Вадим Чунжин у Фейсбук про свій досвід судової боротьби з «Київтеплоенерго» (КТЕ).
Із позитивного – вперше за 10 років розглядів справ із КТЕ, адвокату вдалося виграти в суді та визнати дії КТЕ з нарахування необґрунтованої плати за опалення незаконними! Що довело можливість через суд боротися проти монополіста (посилання рішення судді https://reyestr.court.gov.ua/Review/99469134).
З негативного – в аналогічній ситуації рішення у кількох справах позивачів гуртового позову проти КТЕ були винесені явно неправомірні, на догоду апетитам КТЕ, всупереч нормам закону та з грубим порушенням прав споживача.
Зробивши корисні висновки та провівши роботу над помилками, адвокат Вадим Чунжин разом з колегами та журналістами, започаткували рух «Громадський рятівник», мета якого - допомагати людям ефективно захищати свої права.
Наразі, настала черга поділитися найважливішими напрацюваннями з вибудовування самооборони проти КТЕ.
Зокрема, адвокат розповідає, як правильно заповнювати акти-претензій у таких ситуаціях:
1. Якщо КТЕ «зі стелі» нарахувала суму за опалення, яку не спожила ваша квартира.
2. Якщо вам нарахували незрозумілий перерахунок за певний період.
3. Якщо у вашій квартирі температура не відповідає нормативній температурі або просто холодно у квартирі.
Хотів також додати, що ці акти-претензії обов’язково заповнювати і надсилати тим, хто готується йти з адміністративним позовом до КТЕ. Якщо у когось будуть додаткові питання – звертайтеся письмово, відповідатимемо.
Отже, форму акт-претензії ми беремо за цим посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/630-2005-%D0%BF#Text
Наприкінці вищевказаних інструкцій є додатки, в яких є даний акт-претензія. Ми завантажуємо форму цього акту-претензії та заповнюємо графи: населений пункт, дату. Дату вказуємо саме той день, коли вам надійшов рахунок-фактура на оплату комунальних послуг з незрозумілою сумою. Далі заповнюємо номер договору - у тих, хто його не має, просто пропускаємо. У більшості споживачів договір на центральне опалення укладено шляхом укладання договору як публічної оферти. Текст цього договору розміщено на сайті КТЕ за цим посиланням: https://kte.kmda.gov.ua/.../Dogovir-nadannya-poslug-TSO...
Після заповнення графи П.І.Б., у графі "висловлює претензії виконавцю щодо якості надання послуг" пишемо:
1. «Не працює, або працює із серйозними порушеннями, система вентиляції в будинку». Тим самим ви чітко позначаєте можливі причини теплових витоків і перевитрат тепла, які за законом неможливо «повісити» на вас. Адже згідно з п.2 ч.4 Ліцензійних умов з постачання теплової енергії (Постанова НКРЕКП від 22.03.2017 № 308), «Ліцензіат (КТЕ) зобов’язаний забезпечити наявність актів про перевірку технічного стану димовідвідних та вентиляційних пристроїв відповідно до Правил безпеки систем газопостачання України, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285. Якщо перевірки вентиляційних систем належним чином і у встановлений термін не проводилися, за законом, ви не повинні нічого доплачувати.
2. Другий найважливіший пункт, який ми заповнюємо у претензіях, це пишемо наступне: «Кількість теплової енергії та сума для оплати не відповідає реальному обсягу споживання моєї квартири відповідно до комунального бюлетеня та середньої кількості теплової енергії, що споживається на кв.м. на мій будинок. Постачальник теплової енергії необґрунтовано виставляє рахунки за обсяг нібито спожитої послуги, яку фізично не може вимагати моя квартира».
3. Далі, виходячи з ваших умов, можна вказати, що місця загального користування (МЗК) не утеплені належним чином. Цей пункт заповнюємо у випадках, де недостатньо утеплені вікна, двері, сходові майданчики. Особливо це стало актуальним у 2020-2021 роках, коли багато будинків та ОСББ отримали величезні перерахунки за МЗК. У цій ситуації багато будинків не зобов’язані платити за косяки КТЕ. Чому – читаємо правила, де чітко зазначено: «Відповідно п.12 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення" Постанова Кабінету Міністрів від 21 липня 2005р. № 630.
У разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показаннями пропорційно опалюваній площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) за умови здійснення власником, балансоутримувачем будинку та/або виконавцем заходів з утеплення місць загального користування будинку.
У разі нездійснення таких заходів споживач не сплачує за опалення місць загального користування будинку.»
4. Даний пункт вказуємо, якщо у ваших будинках немає загальнобудинкового лічильника. У такому разі необхідно написати: «Відсутній прилад комерційного обліку теплової енергії у будинку».
На другому аркуші заповнюємо свої дані, а також дані двох свідків і обов’язково залишаємо підписи, зазвичай це сусіди по дому.
5. Якщо в квартирі низька температура в опалювальний сезон, то до акту-претензії прикладаємо фото з термометром у вашій квартирі.
6. Після заповнення цього акту-претензії надсилаємо акт-претензію рекомендованим листом з описом, в якому вказуємо: Акт-претензія (вказати дату), щодо виставлення рахунків з обсягом теплової енергії, що не відповідає реальному споживанню квартирою. Замовляємо «з повідомленням», і чекаємо на реакцію КТЕ. Адреса КТЕ: 01001, м. Київ, пл. Івана Франка, 5.
ВАЖЛИВО! Цей акт-претензія складається і відправляється тільки тими споживачами, у кого безпосередньо укладено договори з КТЕ, а не з керуючими компаніями.
Даний акт-претензія та відповідь на нього потім буде одним із доказів у суді. Обов'язково залишаємо собі другий примірник акту-претензії.