У зв'язку зі збільшенням тарифів актуальним постає питання оформлення субсидії на комунальні послуги.
Міністерство соціальної політики розповідіє хто може отримати субсидію і що для цього потрібно.
Субсидія надається особам зі складу домогосподарства, якщо вони сплачують за комунальні послуги більше, ніж визначений для них обов’язковий платіж.
Оформити житлову субсидію може:
- одна з осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні;
- людина, яка орендує житло на підставі договору оренди;
- внутрішньо переміщена особа, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні, навіть без укладення договору оренди;
- за заявою опікуна чи піклувальника, неповнолітня дитина, яка залишилася без батьківської опіки або недієздатна особа працездатного віку, над якою встановлено опіку;
- індивідуальний забудовник, якщо будинок не прийнятий в експлуатацію, але плата за житлово-комунальні послуги вже нараховується.
Куди звернутись для оформлення субсидії?
Наразі діє спрощений механізм звернення за житловою субсидією, без збирання довідок і витрачання часу на заповнення декларації. Подати спрощене звернення для призначення субсидії (або заяву та декларацію, якщо ви вирішили подати повний пакет документів) можна:
- поштою або особисто в одному з сервісних центрів ПФУ;
- через портал електронних послуг (обрати опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу") або мобільний додаток ПФУ;
- через портал Дія (ввівши у пошуку “Заява на субсидію”);
- у центрах надання адміністративних послуг;
- через уповноважених осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.
Для заповнення заяви треба мати кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Отримати КЕП можна в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.