Паперова волокита, або як управитель будинку стає літератором

Дата: 25.11.2024 10:24

Ви коли-небудь замислювалися, чому управитель будинку завжди такий зайнятий? Відповідь проста: він пише роман. Не якийсь там легкий любовний роман, а багатотомну сагу про життя нашого будинку. Кожен документ – це нова глава, кожна заява – сюжетна лінія. І так день у день, рік у рік.

У цієї статті ми розглянемо які документи повинен вести управитель будинку.

Для забезпечення належного утримання спільного майна будинку та прибудинкової території і проведення поточного ремонту спільного майна будинку управитель не пізніше ніж протягом 20 днів з моменту набрання чинності договором управління складає план здійснення заходів з утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточного ремонту спільного майна будинку, що включає:

  • план-графік технічного огляду будинку;
  • графік прибирання прибудинкової території;
  • графіки проведення дезінсекції та дератизації;
  • графік прибирання місць загального користування;
  • план-графік поточного ремонту;
  • план-графік оглядів димових та вентиляційних каналів;
  • інші заходи (у разі необхідності та залежно від наявного обладнання будинку).

13. Управитель укладає з виконавцем послуги з постачання електричної енергії договір про постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку, а також інші договори, необхідні для надання послуги.

14. Управитель зберігає та веде технічну документацію на будинок, а також забезпечує внесення змін до неї у випадку зміни технічного стану будинку, зокрема в результаті проведення його капітального ремонту або реконструкції, переобладнання, перепланування тощо.

15. До складу документації, яка ведеться управителем, крім тієї, що передана йому за актом приймання-передачі, входять:

  • описи робіт на поточний і капітальний (у випадку організації його проведення управителем за рішенням співвласників) ремонт;
  • акти технічних оглядів будинку;
  • журнали аварійних заявок співвласників;
  • протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності);
  • акти огляду димових та вентиляційних каналів;
  • акти огляду/експертизи ліфтів (за наявності ліфтів);
  • акти виконаних робіт з дезінсекції та дератизації (за наявності);
  • документи про результати повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку води на загальнобудинкові потреби, оформлені відповідно до законодавства про метрологію та метрологічну діяльність (за наявності);
  • список співвласників будинку;
  • інша документація, передбачена цими Правилами та законодавством.

16. Доступ управителя до житла, іншого нерухомого майна у багатоквартирному будинку, в тому числі несанкціонований, для ліквідації та запобігання аваріям, встановлення або заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів здійснюється у порядку, визначеному Законом України “Про житлово-комунальні послуги” та договором управління.

17. Інформацію, пов’язану з виконанням договору управління, управитель доводить до відома співвласників у порядку та спосіб, що визначені таким договором. Під час розміщення інформаційних матеріалів можуть використовуватися такі способи:

1) загального повідомлення:

  • на дошках (стендах) оголошень у під’їздах будинку;
  • на Інтернет-сторінці управителя;

2) персонального повідомлення:

  • через персональний електронний кабінет співвласника (у разі його створення) на Інтернет-сторінці управителя;
  • на звороті платіжних документів, що надаються управителем співвласникам;
  • у друкованих матеріалах, що поширюються управителем через поштові скриньки кожного співвласника;
  • у друкованих матеріалах, що вручаються управителем співвласникові особисто (під розписку);
  • у листах, інших видах поштових відправлень, у тому числі рекомендованих та цінних;
  • на електронну адресу співвласника, якщо така адреса надана співвласником.

Обрання одного із способів персонального повідомлення кожного із співвласників для розміщення інформаційних матеріалів є обов’язковим.

Під час розміщення інформаційних матеріалів враховуються вимоги законодавства про захист персональних даних.

Отже, наступного разу, коли ви побачите управителя будинку, щось записує у свій блокнот, не поспішайте думати, що він просто складає черговий акт. Можливо, він пише про вас роман. Або ж просто намагається розібратися в цьому безкінечному потоці паперів.

Корисні посилання:

Адвокат Вадим Чунжин