Від початку відновлення послуги онлайн реєстрації нерухомого майна - від 18 травня 2023 року - було подано 9680 заяв. Зокрема, у жовтні українці замовили 1225 свідоцтв, а найактивніше своє право власності реєструють мешканці Харківської області – 454 подані заяви.
Про це повідомили в Мінюсті.
Як зазначили у Міністерстві надання сервісної послуги з подачі електронних заяв у сфері держреєстрації прав у ДРРП (Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) на об'єкти нерухомого майна, права власності на які виникли та зареєстровані в установленому законом порядку до 01.01.2013 (тобто, до запровадження ДРРП у 2013 році) вже доступна у межах 12 регіонів.
Мешканці Львівської, Одеської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької, Чернігівської, Закарпатської, Рівненської, Дніпропетровської, Київської та Кіровоградської області, а також у м. Луцьк Волинської області можуть зареєструвати свою нерухомість онлайн. А незабаром ця послуга буде доступною і для жителів Сумської області. Надалі перелік регіонів, де діятиме така послуга, буде розширюватися.
Щоб онлайн зареєструвати нерухомість, треба:
- на порталі Дія обрати послугу «Державна реєстрація прав на нерухоме майно»;
- внести необхідну інформацію та скани документів;
- підписати заяву електронним підписом.
Після цього реєстратор самостійно надішле запит у БТІ, а потім внесе дані у реєстр. Про результат вас повідомлять листом на електронну пошту.
Реєстрація нерухомості є підтвердженням, що саме ви — законний власник нерухомого майна. Тож, шахраї не зможуть підробити документи і привласнити його собі.
А в умовах повномасштабної війни онлайн-реєстрація майна набула ще більшої актуальності. Адже чимало архівів бюро технічної інвентаризації (БТІ), де зараз і зберігається більшість відомостей про нерухомість, знищили або розікрали окупанти.
Найпоширеніші причини відмов у онлайн-реєстрації нерухомості:
- відсутні необхідні для реєстрації державних прав документи;
- право власності вже зареєстровано;
- право власності виникло після 2013 року;
- для реєстрації права власності, що належить на праві спільної-сумісної власності, необхідно звернутися всім співвласникам;
- розбіжності в адресі об'єкту нерухомого майна.
У Мінюсті додали, що внесення відомостей в електронний реєстр допоможе максимально убезпечити дані адже інформація ніколи не загубиться і не буде знищена, на відміну від паперових архівів.